Release Notes Week 41

  • Op het platform is een aantal generieke (technische) verbeteringen in o.a. de gebruiksvriendelijkheid van de kadeplanning schermen doorgevoerd. De verbeteringen in de lay-out zijn op de volgende onderdelen doorgevoerd: 
    1. De visualisatie van de kadeplanning is pagina vullend, waardoor ook op grote schermen het overzicht van de kade beter wordt getoond; 
    2. Rij indeling verbeterd 
    3. Zoekoptie op calls toegevoegd, zodat je kan zoeken op de naam van een binnenvaartschip 
    4. Totaal laad/los containers van ongeplande calls  
  • Terminal operators krijgen een alert via het kadeplanningsscherm dat de PTA en/of PTD ontbreekt. Hiermee wordt aangegeven dat de optimizer dit lichterbezoek niet meer actief aan het plannen is en er actie ondernomen moet worden. Barge operators krijgen via MCA een operationele waarschuwing, deze zal echter in de volgende release geactiveerd worden. 
  • In sommige gevallen werd ten onterechte een vertrek bij de deelnemende terminal (ATDT) geregistreerd In de situatie dat de lichter per ongeluk uit het geovenster vaart (bij bijv. verhalen naar andere locatie). Vanaf deze release wordt een ATDT enkel geplaatst vanaf het moment dat er minimaal 1 operationele handeling op het lichterbezoek is geregistreerd. Deze feature kunnen we per terminal activeren en zullen we na de release in samenspraak met de terminal doen. 
  • Bij de invoer van de kadecapaciteit hebben we een uitgebreidere validatie toegevoegd, zodat het niet meer mogelijk is om (per ongeluk) dubbele kadecapaciteit uit te geven. Dit zal een positieve invloed hebben op de effectiviteit van de optimizer tijdens het plannen. 
  • Terminals krijgen een verbeterd inzicht in de verhouding van te lossen & te laden TEU’s. 
  • Verder zijn we gestart met de eerste stappen om de Estimated Time Last Move (ETLM) te berekenen. Voor nu een voorbereiding, zodat we het vanaf de volgende release in de schermen van de TO deze berekening kunnen tonen en kunnen kijken of deze berekening betrouwbaar is. Mocht deze betrouwbaar blijken, dan willen we deze verder integreren naar de optimizer. 
Scroll to Top