Stormprotocol Nextlogic

Blijf op de hoogte

Vandaag woedt storm Ciarán over Nederland. Dit kan ook consequenties hebben voor de integrale planning. Worden kranen mogelijk buiten werking gesteld? Dan geven de terminals dit vroegtijdig door via Nextlogic. De integrale planning speelt hier direct op in. Is de storm weer voorbij? Dan beperkt Nextlogic de impact hiervan door snelle herplanning.

protocol

Hieronder volgt het stormprotcol met handelingen die uitgevoerd moeten worden door onze gebruikers bij extreme weersomstandigheden, zoals storm en mist. Daarnaast wordt omschreven hoe de integrale planning vervolgens om gaat met deze weersomstandigheden als ook daadwerkelijk de operatie stil komt te liggen bij de terminals/depots.

belangrijk Voor terminals

Let op: als er niets wordt aangepast aan de beschikbaarheid bij de terminals bij extreme weersomstandigheden zal de integrale planning ervan uitgaan dat alles (normaal) loopt zoals gepland. De verwachting is dan ook dat de geplande barges die op tijd aanwezig zijn worden afgehandeld in de toegewezen beschikbaarheid.

Wanneer je als terminal zeker weet dat de operatie aan de kade stopt, dan moet voortijdig al de beschikbaarheid die is toegekend aan Nextlogic ingetrokken worden tot het moment dat er weer gestart kan worden met de operatie. Let op: Als een barge gedeeltelijk op een onbeschikbaarheid komt te liggen, dan wordt de barge opnieuw gepland naar de eerstvolgende beschikbaarheid.

Als de terminal besluit de operatie te hervatten, maar met een lagere kraansnelheid, dan moet de terminal de kraansnelheid van de desbetreffende beschikbaarheden in Nextlogic aanpassen. Dat kun je aanpassen in de Nextlogic schermen. De integrale planning zal op basis van de aangepaste kraansnelheden automatisch de planning hierop aanpassen.

Als een barge die in operatie ligt en daar ook blijft liggen, geef dan voor deze barge een ETEO op (Expected Time Ending Operation). Dit kan alleen ingevuld worden via de Nextlogic schermen. De ETEO is het moment dat je verwacht dat de barge klaar is met de operatie. Deze kraan wordt dan niet ingetrokken.

Het resultaat van de herziene integrale planning is zichtbaar na minimaal 1 uur, dat is afhankelijk van de hoeveelheid aan rotaties en calls er op dat moment actief zijn in de Rotterdamse haven.

belangrijk voor barge operators

Als tijdens de storm besloten wordt om niet alle calls af te maken, maar Rotterdam te verlaten, dan verzoeken wij de barge operator om de nog niet afgehandelde calls te verwijderen cq over te hangen (=’move visit’) naar een andere rotatie.


Interview door: Rob Wilken Producties

Scroll to Top